.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتشار كارنامه عملكرد مجلس هفتم

كارنامه عملكرد مجلس هفتم كه فعاليت‌هاي ده‌گانه نمايندگان مجلس در صحن علني را به تصوير كشيده است، آماده انتشار شد.



به گزارش شمال نيوز به نقل از  فارس به گفته مدير دفتر جريان شناسي تاريخ معاصر كه طراح و مجري اين پژوهش بوده است، اين پژوهش با حدود 4000 ساعت نفر، توسط يك تيم تحقيقاتي و بر اساس اسناد و مدارك منتشر شده توسط مركز تدوين قوانين مجلس شوراي اسلامي تهيه شده و در آن عملكرد نمايندگان مجلس هفتم بر اساس جدول مربوط به حوزه انتخابيه شهر، استان و فراكسيون آماده شده است.



رسايي گفت: بر اساس اين پژوهش مشخص مي‌شود كه نمايندگان مجلس هفتم در نطق‌هاي پيش از دستور چند كلمه صحبت كرده‌اند و چه درصدي از آن به موضوعات مختلف از جمله مباحث سياسي، اقتصادي، اجتماعي و ديگر موضوعات اختصاص داشته است.



مدير اين دفتر تحقيقاتي اعلام كرد؛ بر اساس اين پژوهش ميزان فعاليت نمايندگان در بررسي لوايح و طرح‌هاي بررسي شده در صحن علني و همچنين فعاليت‌ نمايندگان در اعطاي تذكر به مديران اجرايي، تذكرات آيين‌نامه‌اي و همچنين ميزان اخطارهاي قانون اساسي و سؤال از وزرا مورد بررسي قرار گرفته است.



به گفته مدير دفتر جريان شناسي تاريخ معاصر اين پژوهش پيش از اين در باره نمايندگان مجلس ششم نيز صورت گرفته بود كه بر اساس آن نمايندگان مجلس ششم در طول دوره مورد بررسي، 1060 نطق با 043/13/1 كلمه ايراد كرده بودند كه 37 درصد آن سياسي و 28 درصد اقتصادي و 2 درصد آن فرهنگي و 11درصد آن متفرقه و غير مرتبط با موضوعي بود.



همچنين در مجلس ششم نمايندگان مجلس 4079پيشنهاد در بررسي عملكرد طرح‌ها و لوايح ارائه دادند و 436 سؤال از وزراي كابينه مطرح كردند.



حميد رسايي گفت: به زودي اطلاعات بيشتري در باره اين پژوهش و مقايسه آن با عملكرد دو دوره مجلس ششم و هفتم ارائه خواهد شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.078 seconds.